Czym jest audyt SEO i kiedy należy go wykonać?

Audytem SEO nazywamy usługę, która ma na celu utworzenie wytycznych dla strony, która jest akurat poddawana audytowi. Wyniki audytu prezentuje się zazwyczaj w dokumencie w formie porad, uwag i zaleceń. Informacje w nim zawarte posłużą następnie osobom pracującym nad stroną i jej treścią w celu lepszego jej zoptymalizowania pod wyszukiwarki internetowe.

Cele audytu SEO

Bez względu na rodzaj strony i osobę wykonującą audyt, jego założenia w większości przypadku są do siebie bardzo zbliżone:

  • weryfikacja wszystkich elementów mających lub mogących mieć wpływ na SEO
  • porady odnośnie poprawy optymalizacji danych elementów
  • wytypowanie mocnych i słabych stron w optymalizacji strony
  • odszukanie ewentualnych trudności w dostosowaniu strony dla programistów

Należycie zoptymalizowana strona ma duże znaczenie, dlatego że najpopularniejsza obecnie wyszukiwarka Google’a bardzo promuje strony przyjazne użytkownikom. W tym celu właśnie trzeba przystosować stronę do wytycznych i trendów narzucanych przez wyszukiwarkę.

Jak wygląda audyt SEO

W kwestii wyglądu brak jakiś ogólnych zasad czy wzoru. Jednak finalny efekt będzie połączeniem doświadczenia, kwalifikacji i zmysłu estetycznego, jaki prezentuje specjalista SEO. Bardzo często audyt SEO jest dokumentem przypominającym książkę. Znaleźć w nim można spis treści, obrazy, przykłady, a nawet przypisy często występujące w publikacjach naukowych.

Audyt SEO- ile to kosztuje?

Cena audytu SEO zazwyczaj oscyluje w granicach 500 do 100 zł. Ta cena zawiera około 20 godzin roboczych, jakie zajmie wykonanie pełnej analizy. Ostateczna cena usługi jest uzależniona od wielkości strony. Na wielkość strony składa się siła marki oraz ilość podstron i ich widoków (np. kategorie, produkty itd). Są analizy, które mogą kosztować po parę tysięcy złotych, ale są to obszerne analizy omawiające po kolei wszystkie elementy na stronie. Na tak duże audyty decyduja się znane i duże przedsiębiorstwa.

Jeśli zależy nam na oszczędności, to warto poszukać początkujących specjalistów SEO budujących swoje portfolio. Mogą oni wykonać analizę taniej lub nawet za darmo. Inną opcją jest poszukanie czy jakaś agencja SEO nie organizuje promocji. Takie promocje nie zdarzają się bardzo często, ale może akurat do nas uśmiechnie się szczęście?