Kiedy należy wykonać audyt strony internetowej

Audyt strony internetowej jest działaniem mającym na celu poprawienie jej widoczności i pozycji w wynikach wyświetlania wyszukiwarek. Wysokie pozycje w wyszukiwaniach są niezwykle ważne, z uwagi na fakt jak wielu ludzi robi zakupy w internecie lub po prostu korzysta z sieci. Jeśli więc chcemy, żeby nasza strona/sklep lub inna witryna przynosiła konkretne zyski, to musimy się o to postarać. Jest kilka ważnych momentów, w których warto, a nawet wypada wziąć pod uwagę wykonanie audytu strony internetowej.

1. Przed utworzeniem własnej strony internetowej

Zanim stworzymy stronę internetową, warto porozmawiać o jej wyglądzie i strukturze ze specjalistą SEO. Dzięki temu już na początkowym etapie zminimalizujemy możliwość wystąpienia błędów w pozycjonowaniu. Taki audyt jest dość trudny do wykonania, bo nie ma jeszcze materiałów, które można by sprawdzić za pomocą konkretnych narzędzi. Dlatego też audyt szablonu strony będzie dobrym testem dla umiejętności pozycjonera.

2. Po utworzeniu strony internetowej

Wielu właścicieli firm i stron decyduje się na audyt strony internetowej właśnie w niedługim czasie po jej utworzeniu. Technik SEO w takim wypadku zastaje gotową stronę i niestety w takiej sytuacji, nie ma zbyt dużego pola do popisu. Taka analiza często zawiera jedynie zalecenia stricte techniczne. Audyt SEO na tym etapie często jest bezsensowny z uwagi na fakt, że właściciel może być niechętny na wprowadzanie zmian do nowo powstałej strony. Poza tym może nie mieć on już zabezpieczonych środków na dalszą modyfikację witryny. W takim wypadku zawsze można skorzystać narzędzi online, które wykonują podstawową analizę za darmo.

3. Czas wprowadzenia ważnych zmian

W chwili zmiany wyglądu witryny na nowy właściciele często decydują się na audyt strony internetowej. W głównej mierze ma on na celu przebadanie strony przed większą modyfikacją, w jej trakcie, a także po zakończeniu wszystkich operacji.
Audyt w tej sytuacji skupia się na ocenie danego elementu lub części strony w celu odnalezienia plusów i minusów słów kluczowych. Pozwoli to na „uderzenie” w wyniki wyszukiwania za pomocą nowych treści.

4. Rozpoczęcie działań lub przejęcie klienta

Jeśli zdecydujemy się na zmianę specjalisty od pozycjonowania, to nowy specjalista SEO najpewniej zacznie pracę od weryfikacji działań swojego poprzednika. Jest to ważne, bo po pozwoli określić czy prowadzone działania były sensowne i poprawne ze strategicznego punktu widzenia.
Analizę strony internetowej trzeba wykonać obowiązkowo przed rozpoczęciem promowania strony w internecie. Dzięki temu będzie można zaplanować długofalowe działania pozwalające na odpowiednie promowanie witryny.