analiza stron www

Ile kosztuje analiza strony www i jak wykonać ją samemu?

Posted on 4 kwietnia 2018

Życie strony internetowej może przebiegać bardzo różnie. Bywa tak, że przez niezbyt rozsądne działania witryna może stracić miejsce w wynikach wyszukiwania. Taka sytuacja może być spowodowana nieodpowiednimi treściami lub złym linkowaniem. Aby zapobiec dalszym stratom, jakie generuje brak widoczności strony, należy jak najszybciej wykonać jej analizę.

Analiza strony www- ile to kosztuje?

Audyt SEO to najczęściej wydatek 500 zł. Ta kwota zawiera w sobie około 20 godzin pracy specjalisty, które zostaną poświęcone na badanie strony i wszystkich elementów z nią związanych. Cena za analizę strony www jest uzależniona od jej wielkości. Przez wielkość strony rozumie się ilość podstron oraz ilość ich widoków ( np. kategorie produktów, strony produktów, strona główna) Wielkość strony to także znaczenie marki na rynku. Im większe ono będzie, tym audyt będzie droższy.

Jak samemu wykonać analizę strony?

W sytuacji, w której nie mamy pieniędzy lub wolimy je zainwestować w inny sposób, możemy sami na własną rękę przeprowadzić analizę swojej strony www. Zagadnienia, na jakie powinnismy specjalnie zwrócić uwagę, to:

  • test widoczności strony w sieci

  • poprawnie skonstruowane tytuły stron

  • stosowanie we właściwy nagłówków od H1 do H6

  • należycie skonfigurowane adresy url witryny

  • optymalizacja podstron pod słowa kluczowe

  • opisy i rozmiar grafik na stronie

  • oryginalność treści

  • optymalnie wykonanie linkowania wewnętrznego

  • szybkość ładowania strony

Dodatkowo w internecie można znaleźć wiele bardzo dobrych poradników SEO. Wystarczy więc odrobina chęci i trochę czasu, aby zwiększyć widoczność swojej witryny.

Efekty analizy

Najistotniejszą kwestią po przeprowadzonej analizie strony www będzie wykorzystanie uwag, które powstały w czasie jej przeprowadzania. Ważne jest to, by jak największą część zaleceń z audytu wprowadzić na stronę. Bez tego audyt będzie tylko bezużytecznym kawałkiem papieru.

Bez względu na to, czy analizę wykonamy własnoręcznie, czy zlecimy jej wykonanie, zastosowanie wskazanych w niej działań ma na celu:

  • wzrost ruchu z wyszukiwarki

  • wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania

  • w przypadku sklepu internetowego wzrost sprzedaży